Festiwal Muzyki Teatralnej Jelenia Góra

 

::::::::::::--------------------->>> 2017 <<<---------------------::::::::::::

 

------------------------------------------------------------------------------------------

W Centrum Sztuki Współczesnej Luigi Pecci w Prato we Włoszech trwa wystawa "Koniec świata" skupiająca prace blisko 50 czołowych współczesnych artystów wizualnych z całego świata. Formuła wystawy poszerzona jest o działania teatralne, performatywne, muzyczne. Akcenty polskie na wystawie ogniskują się wokół dokonań polskiej awangardy, prezentowane są m.in prace Andrzeja Wróblewskiego i Tadeusza Kantora, a także artystów współczesnych - Agnieszki Polskiej i Roberta Kuśmirowskiego. Teatr "Cinema" nawiązujący w swojej pracy do dokonań polskiej i światowej awangardy i działający w duchu twórczości Tadeusza Kantora zrealizuje w czasie rezydencji w Centro Pecci Prato projekt Nicea, 14 lipca.
Pokazy naszej pracy otwiera ostatni weekend wystawy (17-19 marca 2017), który będzie trwającym 2 dni i 2 noce non stop wydarzeniem kulturalnym. Wystawa już teraz została uznana za jedną z najciekawszych i ważnych prezentacji sztuki współczesnej na świecie w 2016 roku.
W rezydencji bierze udział czterech artystów Teatru "Cinema":
Zbigniew Szumski, Tadeusz Rybicki, Anna Krych i Katarzyna Rotkiewicz-Szumska oraz dwóch artystów z petersburskiego Teatru "Akhe", z którymi Teatr Cinema nawiązał współpracę w 2016 roku realizując spektakl oparty na dramacie "Kartoteka" Tadeusza Różewicza: Pavel Semchenko i Maxim Isaev.
Partnerem Rezydencji Teatru "Cinema" w Centrum Sztuki Współczesnej Luigi Pecci jest Instytut Adama Mickiewicza.



Czas:
17 marca 2017, godz.22:00

Miejsce:
Centro per l'arte contemporanea Luigi Pecci
Viale della Repubblica 277
Prato, Włochy

------------------------------------------------------------------------------------------

::::::::::::--------------------->>> 2016 <<<---------------------::::::::::::

W 2016 roku w ramach zadania Pracownia sztuki/Teren społeczny realizowanego z programu MKiDN "Rozwój infrastruktury kultury.
Infrastruktura kultury" zakupiliśmy wyposażenie na potrzeby działalności naszego Stowarzyszenia.

MKiDN
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Koncert oraz towarzyszące mu spotkania improwizatorskie mogły się odbyć dzięki zakupionym sprzętom z dotacji na rozwój infrastruktury kultury przyznanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

------------------------------------------------------------------------------------------

DIVINE AMOR!
BOSKA MIŁOŚCI!

Dawne pieśni włoskie

Viva BiancaLuna Biffi – mezzosopran, wiola smyczkowa
Maciej Kaziński – viola da gamba

W XV-wiecznej Italii, na styku Renesansu i baroku, poezja spotyka się
z muzyką, rodzi się opera. Akompaniując sobie na smyczkowej wioli, włoska gwiazda muzyki dawnej śpiewa uniwersalną opowieść o miłości – jej wzlotach
i mękach; o jej ostatecznym zwycięstwie nad wszelkimi przeciwnościami. Viva BiancaLuna Biffi przywraca życiu dawno zapomnianą sztukę, praktykowaną przez dawnych muzyków. Śpiewa górne partie madrygałów, wykonując własne opracowanie pozostałych głosów na smyczkowej wioli, przybliżając muzykę do jej korzeni, jakim było opowiadanie historii. Na violi da gamba towarzyszy jej Maciej Kaziński.

Viva BiancaLuna Biffi - włoska śpiewaczka i instrumentalistka, studiując kompozycję, historię muzyki i grę na wiolonczeli w Bergamo, zainteresowała się równocześnie muzyką etniczną i eksperymentalną, wzięła też udział w wielu produkcjach teatralnych. Następnie skoncentrowała się na muzyce dawnej
i podjęła studia w Schola Cantorum Basiliensis, gdzie u Randalla Cooka uczyła się gry na vielli, violi d’arco i violi da gamba, a u Richarda Levitta i Dominique Vellard – śpiewu. Współpracowała z czołowymi europejskimi zespołami muzyki dawnej: Alla Frencesca, Salon Des Musiques, Hespèrion XXI, Lux Feminae, Tasto Solo, Les Flamboyants, Ensemble Peregrina, La Morra. Od 2007 występuje przede wszystkim jako solistka, będąc zapraszana na najbardziej prestiżowe festiwale muzyki renesansowej i barokowej w Europie oraz obu Amerykach. Jej program “Fermate il Passo”, składający się w całości z pieśni solowych (XV-
i XVI-wieczne frottole) z akompaniamentem violi d’arco, odniósł wielki sukces, głównie dzięki niezwykle intensywnej emocjonalności interpretacji artystki.

Maciej Kaziński - muzyk specjalizujący się w grze na historycznych instrumentach smyczkowych (viola da gamba, violone, fidel). Wykonuje muzykę wielu epok i stylów – od średniowiecza do muzyki współczesnej.
Grał i współpracuje z wieloma zespołami muzyki dawnej, jak Collegium Musicum (Utrecht), Brevis Consort (Wilno), Bornus Consort (Warszawa). Współzałożyciel i członek Orkiestry Czasów Zarazy, Nostre Orchestre de Pologne czy Scholi Węgajty – międzynarodowego zespołu, który pracuje nad rekonstrukcją średniowiecznych dramatów liturgicznych. Komponuje muzykę teatralną i filmową, tłumaczy książki z zakresu historii muzyki. Jest dyrektorem festiwalu „Pieśń Naszych Korzeni” w Jarosławiu. Mieszka we wsi Proszowa na Dolnym Śląsku.

Kościół św. Antoniego Padewskiego w Piechowicach
19 listopada, godz.19:00

Organizator: Stowarzyszenie Teatralne Teatr Cinema
www.teatrcinema.pl
www.festiwalmuzykiteatralnej.pl

Piechowice koncert dofinansowany ze środków Miasta Piechowice

------------------------------------------------------------------------------------------

Koncert Muzyki Francuskiej Z czasów Króla Słońce

Już w najbliższą sobotę, 5.11.2016 o 19:00
zapraszamy koncert w ramach Festiwalu Muzyki Teatralnej 2016.

Kościół Zbawiciela w Jeleniej Górze - Cieplicach

Wykonawcy:
Justyna Młynarczyk - viola da gamba
Piotr Młynarczyk - viola da gamba
Maria Erdman - organy, klawesyn

Koncert muzyki francuskiej z czasów panowania Króla Słońce.

Program:
François Couperin (Le Grand) (1668-1733) - Offertoire sur les Grands Jeux
Extrait de la Messe des Paroisse - organy
Marin Marais (1656 - 1728) - Pieces de viole, Livre V
(V Księga utworów na violę da gamba) - Suita g-moll
Jean - Baptiste Lully (1632-1687) Marche pour la cérémonie des Turcs
(Le bourgeois gentilhomme)
Monsieur de Sainte Colombe (ok. 1620 - ok. 1700) - Concert a deux violes esgales (Koncert na dwie viole da gamba)
Michel Corrette (1707 - 1795) - Koncert Le Phénix na viole da gamba
i basso continuo
Jean-Philippe Rameau (1683 - 1764) - fragmenty opery Castor i Pollux
w aranżacji Ludwiga Christiana Hesse (1716 -1772) na viole da gamba
i basso continuo

Organizator:
Stowarzyszenie Teatralne Teatr Cinema

Dofinansowane przez miasto Jelenia Góra

------------------------------------------------------------------------------------------

23, 24 września godz.19:30
Akhe
i Cinema , premiera spektaklu KARTOTEKA,
Nowa Scena Teatru Aleksandryjskiego, Sankt Petersburg.

25 września godz.19:30
Teatr Cinema, Rewia Ognia
Nowa Scena Teatru Aleksandryjskiego, Sankt Petersburg.

https://www.facebook.com/events/1103521223048798/

MKiDN

Projekt dofinansowano ze środków
Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Rzeczypospolitej Polskiej

------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.wroclaw2016.pl/zrozumiec-swiat.-procescodziennosc

Zrozumieć świat. Proces/codzienność.

    Zrozumieć świat to projekt rezydencyjny, którego część stanowią warsztaty z udziałem artystów z Rosji i z Polski dedykowany mieszkańcom Dolnego Śląska. Inicjatorem projektu jest Stowarzyszenie Teatralne Teatr Cinema z siedzibą w Michałowicach działające na polu teatru, sztuk wizualnych i edukacji artysty-cznej.
   Na rezydencję w Michałowicach Teatr Cinema zaprosił artystów z Sankt Petersburga związanych z Teatrem Akhe: Maksima Isaeva i Pavla Semchenko.

  Wybór nie jest przypadkowy, Akhe to jedna z najważniejszych grup teatralnych z Rosji występująca na scenach całego świata. Ich spektakle są mariażem happeningu, sztuk plastycznych, instalacji, wideoartu i fotografii. Bezkompro-misowe i niezależne podejście do aktu tworzenia i samej materii scenicznej, łączące w sobie cechy tradycyjnego teatru, nowych mediów i sztuki galeryjnej sprawiło, że są uznawani za jednych z reformatorów współczesnego teatru.
W ramach rezydencji w siedzibie Teatru Cinema w Michałowicach artyści z Akhe wspólnie z artystami z Teatru Cinema - Małgorzatą Walas-Antoniello, Zbignie-wem Szumskim, Tadeuszem Rybickim, Izabelą Terek-Jopkiewicz i Anną Krych pracują metodą improwizacji, która stanowi bazę poszukiwań teatralnych obu grup.

   Tematem przewodnim jest rozmowa o tożsamości narodowej a głównym odniesieniem, narzędziem tych poszukiwań – kultura ludowa – baśnie, przypo-wieści, przysłowia. Wielokulturowość Dolnego Śląska jest tu podpatrywana i opisywana przez artystów z Rosji. Liczymy na to, że współpraca na polu artysty-cznym i warsztatowym dostarczy nam aktywów do lepszego zrozumienia współczesnego świata.

    Pracy teatralnej obu zespołów towarzyszą warsztaty z młodzieżą szkolną z Jeleniej Góry i mieszkańcami naszego regionu. Na warsztaty w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Jeleniej Górze zaanektowaliśmy część zajęć szkolnych, w czasie których pracowaliśmy z młodzieżą nad krótkimi akcjami performatywnymi. Artyści z Rosji i Polski pracują również z działającą przy MDK Muflon teatralną grupą warsztatową „Ciałość” oraz z Teatrem Osób Uzależnionych „Karawana”.

     Rezydencja obejmuje też działania w terenie – filmowe wywiady z mieszkań-cami naszych okolic, które posłużą nam do stworzenia strony wizualnej projektu. Gromadzone przez nas opowieści przesiedleńców zyskują nową tożsamość w miejscu zastanym. Stawiamy pytania o tożsamość przenie-sioną. W obrębie naszych poszukiwań sytuujemy polską kulturę emigrantów osaczoną przez obce miejsce. To warsztaty z czynnego oswajania obcego: dzieciństwo obcego – bajka; niewinność opowieści. Agresywna opowieść wobec obcego. Bazując na przysłowiach i przypowieściach jako mądrości i dziedzictwie kulturowym stawiamy pytanie o siłę kultury.

15 czerwca w Miejskim Domu Kultury „Muflon” w Sobieszowie miał miejsce pierwszy pokaz pracy warsztatowej, drugi odbędzie się pod koniec rezydencji, 23 lipca o godz. 19 w Miejskim Domu Kultury Muflon w Sobieszowie.

Rezydencja „Zrozumieć świat. Proces/codzienność” realizowana jest we współpracy z Programem Rezydencji Artystycznych A-i-R Wro.
Program Rezydencji Artystycznych A-i-R Wro, realizowany w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016, został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.


------------------------------------------------------------------------------------------

Kabaret Olbrzymów na festiwalu IX Spotkania Teatralne Innowica.
28 maja godz. 18:00

https://www.facebook.com/events/1144653808899069/


------------------------------------------------------------------------------------------

Trailer na YouTube: https://youtu.be/YljFXZk6OTU

Rewia Ognia na festiwalu TRZY-CZTE-RY. Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje.
23 maja o godz. 19:00 w Warszawie w Studiu im. Witolda Lutosławskiego.

Teatr Cinema
Rewia Ognia
koncepcja, reżyseria, scenografia, opracowanie muzyczne: Zbigniew Szumski
występują: Małgorzata Walas-Antoniello, Izabela Terek-Jopkiewicz, Anna Krych, Irad Mazliah, Tadeusz Rybicki,Jan Kochanowski
Rewia Ognia to spektakl inspirowany poetycką prozą Edmonda Jabesa. Z księgi pytań Edmonda Jabesa wybrano motyw miłosnej korespondencji między bohaterami. Ponad, a może w centrum holokaustu autor opisuje historię miłości dwojga młodych ludzi. Bohaterowie oddzieleni od siebie „wymyślają” normalny świat, konstruują nieistniejące przedmioty i dopisują do nich ich nowe funkcje. Wielka machina wojenna ze swoją logiką zostaje zniwelowana przez nową logikę przedmiotów niepotrzebnych z wymyśloną nową pożytecznością. W tym miejscu kończy się inspiracja prozą Jabesa a zaczyna Alicja w Krainie Czarów.
Spektakl jest kontynuacją pracy rozpoczętej w 2008 w Acco Theatre Center w ramach Polskiego Roku w Izraelu organizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza.
Premiera: 27.X.2014, Festiwal „Rozdroże 2014”, CSW Warszawa
W 2015 roku spektakl prezentowany był w ramach projektu Kantor Machina w Sao Paulo.

http://www.studianagran.com.pl/newsy/festiwal-trzy-czte-ry.-konteksty.-kontrasty.-konfrontacje-639.html

::::::::::::--------------------->>> 2015 <<<---------------------::::::::::::

Warsztaty Kartoteka

Od czerwca do grudnia 2015, w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Jeleniej Górze, Teatr Cinema realizuje cykl zajęć teatralnych, muzycznych, tanecznych, plastycznych oraz krótkich akcji performance w przerwach lekcyjnych. To sposób na rewitalizację szkoły oraz uczynienie z niej miejsca samookreślenia, wyrażenia siebie i pozytywnego buntu. Bez patosu i przymusu zadajemy młodym ludziom pytanie o rolę pamięci w ich życiu. Zamiast „wkuwania na blachę”, tak „ukochanego” przez wszystkie pokolenia przymusowej edukacji, uruchamiamy pamięć emocjonalną - osobistą i zbiorową.
Inspiracją naszych działań jest "Kartoteka" Tadeusza Różewicza, której wystawienie wspólnymi siłami nauczycieli oraz uczniów szkoły, będzie zwieńczeniem projektu.

MKiDN

UMWD        http://www.umwd.dolnyslask.pl

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

XI Festiwal Muzyki Teatralnej

To circ / Cricot
Tribute to Tadeusz Kantor

29.09-11.10, Jelenia Góra / Wrocław

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

LATO W TEATRZE

    https://www.facebook.com/groups/120060451667072/

Młodzież w wieku 13-18 lat zapraszamy do wzięcia udziału z zajęciach teatralnych w ramach ogólnopolskiego projektu:

Lato w Teatrze zainicjowanego przez Instytut Teatralny im. Z.Raszewskiego
z Warszawy.

Zajęcia odbywać się będą pod okiem instruktorów Teatru Cinema
i zaproszonych artystów w Jeleniej Górze, Starej Kamienicy i Karpaczu,

w dniach 13-26 lipca 2015, codziennie oprócz niedziel, w godzinach od 10:00
do 17:00 z przerwą na posiłek.

Zarówno udział w zajęciach jak i posiłekbezpłatne.

Zapisy przyjmujemy w:

- sekretariacie Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych
   w Jeleniej Górze (tel. 75 752 28 81)

- sekretariacie Gimnazjum Noblistów Polskich w Starej Kamienicy
   (tel. 75 7514327 )

- sekretariacie Gimnazjum im. Ratowników Górskich w Karpaczu
   ( tel. 75 761 94 30 )

- Miejskim Ośrodku Kultury w Kowarach (tel. 75 718 25 77)

- Teatrze Cinema: tel. 602192270, e-mail: teatrcinema@wp.pl, fb: Teatr Cinema

http://www.instytut-teatralny.pl/projekty/lato-w-teatrze_2015-04-20

https://www.facebook.com/instytutteatralny

 

::::::::::::--------------------->>> 2015 <<<---------------------::::::::::::

fot. Marcin Oliva Soto

Rewia Ognia na festiwalu "Klamra",

Toruń, Klub Od Nowa. 16 marca o godz.19:00

http://www.klamra.umk.pl/

::::::::::::--------------------->>> 2014 <<<---------------------::::::::::::

Komuna//Warszawa

19-20.12.2014 godz.19:00

Warszawa, ul. Lubelska 30/32

„UPADEK PRZYSZŁOŚCI”

Pokaz w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014

„UPADEK PRZYSZŁOŚCI” jest fascynującą jednoosobową medytacją nad ludzką słabością. Z humorem w stylu Ionesco oraz intensywnością Sartra spektakl ten wciąga nas w absurdy wynikające z ludzkiej niedoskonałości, dotykające ciała fizycznego, miłości, agresji. Pomarańcza ofiarowywana publiczności jest jak jabłko, które dostał Adam: jak pokusa, którą już zaakceptowaliśmy. Surrealistyczna, dzika oraz intensywna.”
Dara Weinberg

Wstęp bezpłatny, konieczność rezerwacji miejsc pod adresem
rezerwacja@komuna.warszawa.pl
Liczba miejsc ograniczona.

http://komuna.warszawa.pl/2014/12/08/upadek-przyszlosci/

------------------------------------------------------------------------------------------

Upadek Przyszłości na Polskiej Platformie Tańca, Lublin
sobota 8.11.2014 w Chatce Żaka, godz. 17:45

www.polskaplatformatanca.pl
www.polishdanceplatform.pl

------------------------------------------------------------------------------------------

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski

poniedziałek, 27 października o godz.19:00
wtorek, 28 października o godz.18:00

Zapraszamy na REWIĘ OGNIA
najnowszą premierę Teatru Cinema, która będzie miała miejsce
na Międzynarodowych Spotkaniach Sztuki Akcji ROZDROŻE 2014
w Warszawie, w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.

http://www.csw.art.pl


------------------------------------------------------------------------------------------

05.10.2014 - Teatr C.K. Norwida, Jelenia Góra, godz. 19.00

„Upadek Przyszłości”

XLIV JELENIOGÓRSKIE SPOTKANIA TEATRALNE

Dance Department Wroclove to efekt współpracy Irada Mazliaha i Magdaleny Górnickiej, który powstał na potrzeby produkcji ,,The failure of the future-upadek przyszłości”. Performerem spektaklu jest Irad Mazliah, tancerz i choreograf izraelskiego pochodzenia. Tancerz, do procesu kreacji zaprosił reżysera i choreografa Zbigniewa Szumskiego, razem tworząc spektakl solowy Irada Mazliaha. Artysta zabiera nas w podróż, która wydaje się być opowieścią o indywidualności. Bardzo delikatną postacią w starciu z agresywną siłą. Spektakl jest rozbudowany fizycznie, widać w nim źródła w tradycji teatru ruchu. Zaczyna się powoli, ale już po chwili widownia orientuje się, że solista zabierze nas tam, gdzie będzie chciał. Irad rusza się, jakby był w stanie fizycznością przekazać swoje myśli. Wgłębiając się w świat tancerza, zapoznajemy się z aspektami rzeczywistości, które wcześniej nie były osiągalne. Momentami publiczność zapraszana jest do aktywnego współtworzenia nowych rozdziałów i doświadczeń w podróży artysty.

Kreacja: Irad Mazliah i Zbigniew Szumski (Teatr Cinema)
Produkcja: Teatr Cinema, Magdalena Górnicka, Irad Mazliah
Video: Jacek Złoczkowski
Koordynacja projektu: Magdalena Górnicka
Plakat: Stachu Szumski
Performer: Irad Mazliah

(na podstawie materiałów Teatru Cinema)

------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------



Action Drive z książki I. Bartenieff: Body Movement

Resounding crystal,
Icy life of stone

w ramach projektu
EUROPEAN LABAN PLATFORM

Warsztaty improwizacji metodą
Labanowskiej Analizy Ruchu ® i choreologii
dla tancerzy, aktorów i performerów

2325 maja 2014 w Teatrze Cinema

piątek      23.05 od 18.00 do 21.00
sobota     24.05 od 10.00 do 18.00
niedziela  25.05 od 10.00 do 13.00

więcej informacji w pliku PDF >>>


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The failure of a future - Upadek Przyszłości

Premiera: 22 Marca 2014 godz.18:00 i 21:00
Wrocław, Scena na Strychu
(Wrocławski Teatr Współczesny) ul. Rzeźnicza 12

Kreacja: Irad Mazliah i Zbigniew Szumski (Teatr Cinema)

Produkcja :
Teatr Cinema, Magdalena Górnicka, Irad Mazliah
Video : Jacek Złoczkowski
Kostiumy : Sylwester Krupiński
Koordynacja projektu : Magdalena Górnicka
Plakat: Stachu Szumski
Performer: Irad Mazliah

Dance Department Wroclove, odwiedź nas na facebooku

,,The failure of a future a birth of a legend"

Dance Department Wroclove to efekt współpracy Irada Mazliaha i Magdaleny Górnickiej, który powstał na potrzeby produkcji ,,The failure of the future-upadek przyszłości''.
Performerem spektaklu jest Irad Mazliah, tancerz i choreograf izraelskiego pochodzenia.
Tancerz, do procesu kreacji zaprosił reżysera i choreografa
Zbigniewa Szumskiego,razem tworząc spektakl solowy Irada Mazliaha.
Artysta zabiera nas w podróż, która wydaje się być opowieścią o indywidualności. Bardzo delikatną postacią w starciu z agresywną siłą. Spektakl jest rozbudowany fizycznie, widać w nim źródła w tradycji teatru ruchu. Zaczyna się powoli, ale już po chwili widownia orientuje
się, że solista zabierze nas, gdzie będzie chciał. Irad rusza się, jakby był w stanie fizycznością przekazać swoje myśli. Wgłębiając się w świat tancerza, zapoznajemy się z aspektami rzeczywistości które wcześniej nie były osiągalne. Momentami, publiczność zapraszana jest do aktywnego współtworzenia nowych rozdziałów i doświadczeń w podróży artysty.

Podziękowania za pomoc dla: komuna/warszawa,Katarzyny Rotkiewicz, Mateusza Rybickiego

ZAPRASZAMY !!!!!

::::::::::::--------------------->>> 2013 <<<---------------------::::::::::::

------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.fdr.at

Teatr Cinema  Cosmic Cucumber

więcej informacji w załączniku:

:::: FDR-Programmheft-2013.pdf >>>

::::::::::::--------------------->>> 2013 <<<---------------------::::::::::::

http://www.kunstverein-oerlinghausen.de/Synagoge.html

Wystawa prac   Zbigniewa Szumskiego

Perspektywa teatralna/Theaterperspektive

Kunstverein Oerlinghausen, Synagoga
Tönsbergstra?e 4, 33813 Oerlinghausen
Niemcy

www.kunstverein-oerlinghausen.de

14. 04 - 26. 05. 2013

::::::::::::--------------------->>> 2012 <<<---------------------::::::::::::

22.10.2012 - Rzeszów, Festiwal "Żródła Pamięci"
24.10.2012 - Warszawa, CSW Zamek Ujazdowski,XIX Międzynarodowe
                         Spotkania Sztuki Akcji. ROZDROŻE 2012.
28.10.2012 - Jelenia Góra, MDK Muflon

Teatr Cinema wspólnie z Teatrem Kaitaisha realizują polsko-japoński
projekt teatralny, którego pierwszy etap miał miejsce w Tokio w ramach
Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej. Trzytygodniowa wspólna praca w
październiku i listopadzie 2011 roku zaowocowała polsko-japońską wersją
spektakli : Hotel Dieu Teatru Cinema i Finality living Teatru Kaitaisha.
Projekt pod wspólnym tytułem The Posthuman Theatre w formie prezentacji
obydwu spektakli podczas jednego wieczoru, miał swoją japońską premierę
w Tokio.

Występom towarzyszyło sympozjum z udziałem Zbigniewa Szumskiego
oraz japońskich artystów, reżyserów i krytyków. Wziął w nim udział m.
in. Hisao Takase, reżyser który przygotuje w tym roku w Tokio Naszą
Klasę T. Słobodzianka, a podczas konferencji w Tokio omawiał projekt
The Posthuman Theatre. Projektowi patronuje The Japan Director Association, które zorganizowało sympozjum i warsztaty w Ai Hall w Itami, jednym z najważniejszych w Japonii miejsc dla współczesnego tańca i teatru. Warsztaty, które poprowadził Zbigniew Szumski, zgromadziły świetnych tancerzy, aktorów i choreografów. Praca w Japonii stanowi początek współpracy Teatru Cinema z Teatrem Kaitaisha. Premiera japońska wieczoru spektakli miała miejsce 11 listopada 2011 roku w Morishita Studio w Tokio. Kolejnym jej etapem są prezentacje obydwu spektakli jesienią 2012 roku w Polsce.

Zbigniew Szumski o projekcie The Posthuman Theatre:
„Zjawiska komunikujące zestawione w obrazy i tańce.
Drobne gesty codzienne, prywatne, zebrane i ułożone w mówiące obrazy.
Sytuacje społeczne – musztry, tortury wkomponowane w zachowania
„lżejsze” podglądnięte w telewizji.
Gesty przedsymboliczne. Już wyizolowane, ale wciąż nasycone indywidualną
opowieścią.
Z tych elementów zbudowana jest opowieść o współczesnym człowieku.
Emocje zbanalizowane w codziennym życiu odzyskują swoją intensywność i
świeżość.
Polsko-japoński zespół odróżnia się i jednoczy w spektaklu, którego
przesłaniem jest docieranie do różnic kulturowych ale też określanie
obszarów wspólnych.
Pytanie o kondycję ludzką po tragedii w Fukushimie oraz konfrontacja
tego faktu z polskim cieniem historycznym związanym z holocaustem i traumą II Wojny Światowej (m.in. ożywianie obrazów Andrzeja Wróblewskiego Rozstrzeliwania). Pytanie o kondycję ludzką poprzez wiersz Wisławy Szymborskiej Tortury wielokrotnie zinterpretowany tańcem i ruchem. Mówiony, nie deklamowany, w wielu językach.”

----------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------

>>>23 czerwca godz. 20:00

RE//Mix/P.B.

Katowice, Kinoteatr Rialto

18 Międzynarodowy Festiwal Sztuk Performatywnych A PART

------------------------------------------------------------------------------------------

>>>8 maja godz.19:00

Sala Laboratorium Centrum Sztuki Współczesnej Zamku Ujazdowskiego

WYDARZENIA TEATRALNEGO I TANECZNEGO OFF 2012   "Hotel Dieu"

------------------------------------------------------------------------------------------

>>>09.03 - 10.04.2012 Galeria BWA, Jelenia Góra

 

             ::::::::::::--------------------->>> 2011 <<<---------------------::::::::::::

>>>11, 12 , 13 listopada Morishita Studio, Tokio, Japonia

::: wiecej o projekcie na stronie warszaty >>>

Teatr Cinema
Hotel Dieu

Mit, tortura, pytania o "prawdę". Hotel-synonim luksusu i bezpieczeństwa. Bóg to domniemanie łaski ale też niebezpieczeństwa. Hotel Dieu, po francusku - przytułek. W innych językach nazwa ta otwarta jest na interpretację. W naszym przytułku sacrum spotyka się z profanum a mit jest niezbędny do zinterpretowania rzeczywistości. Archaiczne rytuały i społeczna konieczność.
Wiersz Wisławy Szymborskiej "Tortury" wielokrotnie zinterpretowany tańcem i ruchem. Mówiony, nie deklamowany, w wielu językach.
Hotel Dieu - przytułek - hotel, w którym zatrzymał się Bóg.
Błogosławieni ubodzy duchem, bowiem oni tylko rozumieją poezję.
Ludzie wyrzuceni poza nawias społeczeństwa, outsiderzy przemieszkujący kątem, pozbawieni praw, szykują wielką rewoltę.
Szykują rewolucję ale w końcu poprzestają na rewolucyjnych układach tanecznych i budowaniu barykad z prostych mebli przytułku. A wszystko w rytm poezji Wisławy Szymborskiej.
Bo rytm w sztuce i w poezji jest najważniejszy. Tak uważają mieszkańcy Hotelu Boga. Akademia nieodświętna na cześć anarchii i laureatki.

koncepcja, reżyseria, scenografia: Zbigniew Szumski
aktorzy: Małgorzata Walas - Antoniello, Monika Strzelczyk, Paweł Adamski,
Jan Kochanowski, Tadeusz Rybicki
W spektaklu wykorzystano wiersz Wisławy Szymborskiej "Tortury" w tłumaczeniu na niemiecki, angielski, hiszpański, japoński oraz muzykę Karola Szymanowskiego.
Teatrowi towarzyszą muzycy z zespołu School of the night: Maria Skiba, Frank Pschichholz oraz Maciej Kaziński.

"Polska Prezydencja 2011 – Promesa"

                          Program Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Celem programu jest promocja i prezentacja historycznych i aktualnych wartościowych zjawisk i tendencji w polskiej kulturze w ramach programu kulturalnego Przewodnictwa Polski w Radzie UE w II połowie 2011 roku.
Zagraniczny Program Kulturalny Polskiej Prezydencji 2011 będzie realizowany w: Brukseli, Berlinie, Paryżu, Londynie, Madrycie, Kijowie, Mińsku, Moskwie, Pekinie i Tokio.

Post human theatre" – pod takim tytułem odbędą się prezentacje "Hotel Dieu" Teatru Cinema i "Finality Living" Kaitaisha Theatre zTokio. Podczas trzech wieczorów 11,12 i 13 listopada 2011 w Morishita Studio prezentowane będą obydwa przedstawienia. Prezentacje poprzedza dwutygodniowy etap wspólnych prób. W efekcie końcowym pokażemy dwa spektakle z udziałem mieszanej polsko-japońskiej ekipy.

Zbigniew Szumski poprowadzi również warsztaty w Itami podczas sympozjum w dniach 16-20 listopada 2011 organizowanego przez Japan Director Association.

logo prezydencji ue  mkidn  i culture  


Through words uttered by a young discriminate murder who desires to go beyond Law and Justice and become a God, Finality Living (re)presents on stage this young murder's 'animalized' (in Alexandre Kojeve's sense) 'time from inside-depth'. What is represented on stage is also the unveiling of the condition of our own being in the middle of the society of the spectacle. It appears on stage as 'gesture/act without goals' produced by 'body of the sick' who are placed in a situation where media technology have made 'distance/closeness' and 'act as intermediary' disappear.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

>>>8 października godz.20:00 w na scenie MALARNIA Teatru Wybrzeże

w Gdańsku "RE//MIX/P.B./Hotel Dieu"

Teatr Cinema będzie gościem specjalnym festiwalu Windowisko

------------------------------------------------------------------------------------------

El mito, la tortura, la pregunta sobre la "verdad". El Hotel – sinónimo de lujo y seguridad. Dios es la gracia pero también el peligro.

Hotel Dieu, del francés, el albergue. En otros idiomas este término es abierto al proceso de interpretación. En nuestro albergue lo "sagrado" se encuentra con lo "profano" y el mito es imprescindible para interpretar la realidad. Los rituales arcaicos y la necesidad social.

El poema de Wislawa Szymborska, "Las torturas" interpretado numerosas veces en el baile y en el movimiento. Hablado en muchas idiomas, no declamado.

Hotel Dieu- el albergue, hotel donde se alojó el Dios. Benditos los pobres del espíritu porque solo ellos entienden la poesía.

Las personas marginadas, los "anti sistema", que viven arrinconados, sin derechos, preparan una gran rebelión. Preparan una revolución, pero al final se contentan con pasos de un baile revolucionario. Construyen la barricada con los sencillos muebles del albergue. Todo esto en el ritmo de la poesía de Wislawa Szymborska.

La diferencia entre la tortura de la soledad y la contención de la acción a la revolución, para la que la tortura es un instrumento de lucha, está descrito en el poema de Szymborska. El poema aparece muchas veces en forma de exhibición, declamación, declaración, un discurso, una canción. Un poema tratado sin respeto, maltratado, al final gana. Un raro caso de victoria de poesía que sucede en el albergue. Un énfasis de la poesía en el hotel de Dios, es imposible para la aceptación. Mejor un periódico con el consuelo de la tragedia que no nos toca.

Zbigniew Szumski

(…) Cinema es un teatro dónde Kantor se encuentra con Genet, y el codo con el Cosmos, haciendo verosímil cada una de las posibilidades de la recepción o interpretación. Aquí se encuentra tanto el público que le gusta el juego de asociaciones intertextuales como el público para quienes el teatro, no es ni una fiesta ni una celebración, sino un sitio de liberación por la cotidianidad "asociación al presente".
(…) Es un mundo donde hay exageración, deformación y repetición obsesiva. Personaje-cuerpo del actor y todas las operaciones a las cuales este cuerpo es intervenido en el proceso del espectáculo, nos define una de las "obsesiones" de los Szumski-la idea de un movimiento continuo en el que está presente la Transformación del movimiento, que es una prueba de la huida de la muerte. "La rigidez tiene que degenerarse y convertirse en polvo, lo móvil va a perdurar incluso eternamente". El actor-personaje continuamente se transforma y deforma, el cuerpo lo mantiene en movimiento para moverlo en la realidad, y por un momento escaparse de los puntos de referencia verticales y horizontales. Escaparse del tiempo y del espacio, encontrar una fisura que acerca al secreto. Ser no identificado, ser no definido. Esto se acerca al pensamiento de Genet sobre la realidad, para el cual, cualquier falta de movimiento o encerrona en una definición o símbolo, significa la muerte.

Co-financiado con fondos del Ministerio de la Cultura y Herencia Nacional Polaca

Występ Teatru Cinema w Madrycie odbywa się w ramach projektu:

"Polska Prezydencja 2011 – Promesa".
Program Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego


Celem programu jest promocja i prezentacja historycznych i aktualnych wartościowych zjawisk i tendencji w polskiej kulturze w ramach programu kulturalnego Przewodnictwa Polski w Radzie UE w II połowie 2011 roku.
Zagraniczny Program Kulturalny Polskiej Prezydencji 2011 będzie realizowany w: Brukseli, Berlinie, Paryżu, Londynie, Madrycie, Kijowie, Mińsku, Moskwie, Pekinie i Tokio.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

     

-----------------------------------------------------------------------------------------

Teatr Cinema zaprasza/invites

re//mix/Pina Bausch

>>>22.09.2011, godz.19:30
Warszawa, ul. Lubelska 30/32
(Komuna Warszawa)

::::  http://www.youtube.com/watch?v=V94TKzltmbM >>>

produkcja/production: komuna//warszawa
wykonawcy/performers: Małgorzata Walas-Antoniello,
Izabela Terek-Jopkiewicz, Monika Strzelczyk, Paweł Adamski,
Jan Kochanowski, Tadeusz Rybicki
reżyseria/direction: Zbigniew Szumski

Re// mixy komuny// warszawa to nowe interpretacje klasycznych dzieł. Spektakl Szumskiego przygotowany na tegoroczne C/U odnosi się do dorobku Piny Bausch. „Mam swoje ulubione spektakle Piny Bausch. Cafe Müller zobaczyłem pierwszy raz blisko 30 lat temu. To obok Bandoneonu, Waltzera i Nelken najczęściej oglądany przeze mnie spektakl. Kantora, Pinę Bausch traktuję jako inspiracje bardzo osobiste i emocjonalne. Bez analizy i zastanowienia oddaję się im. Robiąc remiks, szukałem podejrzanych fragmentów swoich spektakli, podejrzanych o jawną i bezczelną fascynację Piną Bausch. To taki rachunek sumienia z grzechów, z których jestem dumny” Z. Szumski.

–The re// mixes of komuna// warszawa are the new interpretations of classical works. Szumski’s performance, created for this year’s C/U, refers to inheritance of Pina Bausch. „I have my favorite Pina Bausch’s perfomances. For the first time I saw Cafe Müller 30 years ago. It is my favourite, together with Bandoneon, Waltzer and Nelken. Tadeusz Kantor and Pina Bausch are my very personal and emotional inspirations. I accept them without any analysis or consideration. When I was working on remix I chose these parts of my performances, in which I found fascination for Pina Bausch. This is my confession of sins I am proud of” – says Szumski.


ciało/umysł   ( www.cialoumysl.pl )

fot. Marcin Oliva Soto

------------------------------------------------------------------------------------------

więcej pod linkiem::   warsztaty teatralne, projekty artystyczne >>>
oraz na:   http://latowteatrzecinema.blogspot.com >>>

-----------------------------------------------------------------------------------------

>>> 24 maja godz. 18.00, Budynek Laboratorium CSW
Zapraszamy do CSW Zamek Ujazdowski na spotkanie ze
Zbigniewem Szumskim w ramach cyklu "Migawki z OFF-u"
kurator: Janusz Marek

Migawki z OFF-u to spotkania z twórcami teatru tańca, ruchu i obrazu: Leszkiem Mądzikiem, Zbigniewem Szumskim i Leszkiem Bzdylem.

http://csw.art.pl/index.php?action=aktualnosci&s2=1&id=374&lang=

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

::::::::::::--------------------->>> 2010 <<<---------------------::::::::::::

                     >>> 03.12. 2010
                     godz 18:00 - Hotel Dieu  :::: PREMIERA ::::
                     Łódzkie Spotkania Teatralne
                     http://www.ldk.lodz.pl/home/Page/149


 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                     >>> 29.10. 2010
                     godz. 21.00 P+K
                     SPEKTAKL TEATRU CINEMA "NIE MÓWIĘ TU O MIŁOŚCI"
                     Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu
                     ul. Wały gen. Sikorskiego 13
                     APOGEUM. NOWA EKSPRESJA 1987

 

"Dekada Cinema" - Ewa Obrębowska-Piasecka>>>>>

Get Firefox!